هندریل و سیستم هندریل پله برقی

 مکانیزم هندریل پله برقی

حرکت هندریل های پله برقی از طریق چرخ های بزرگی بنام handrail drive shave که قدرت حرکت خود را مستقیما از گیربکس و موتور اصلی می گیرد، تامین می گردد. سیستم محرکه هندریل در بعضی از برند ها در داخل بالستریت تعبیه شده و در برخی از آنها نیز در خارج از بالستریت می باشد.  

مکانیزم سیستم هندریل پله برقی چگونه بوده و پله برقی چگونه کار می کند؟ آیا سرعت هندریل پله برقی با سرعت پله برقی برابر است؟
به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین بر روی پله برقی و راهرو های متحرک، نوار های متحرکی بر روی نرده های کناری پله برقی نصب می گردد که به آن دستگیره پله برقی یا هندریل می گویند.
هندریل حرکت خود را از سیستم متحرک پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ ها دارد. بدین ترتیب مسافرین با نگهداشتن هندریل ها می توانند تعادل خود را در طول مسیر حرکت بشکل ایمن حفظ نمایند.
الزاماتی در استاندارد هندریل های انواع پله برقی وجود دارد که بدین شرح هستند. هندریل می بایست حتما متحرک بوده و حرکت آن هم جهت با حرکت پله برقی باشد. سرعت حرکت آن نیز می تواندحداکثر ۲% بیشتر از سرعت پله برقی باشد. فاصله بین پروفیل هندریل و هدایت کننده هندریل نباید تحت هیچ شرایطی بیش از ۸ میلی متر باشد. پهنای هندریل باید بین ۷ الی ۱۰ سانتی متر باشد. فاصله کناره خارجی هندریل و دیواره کناری نبایست کمتر از ۸ سانتی متر باشد.


هندریل پله برقی
هندریل پله برقی

نحوه بسته بندی هندریل های پله برقی دارای قواعد خاصی است که می توان از یک متخصص کاربلد در این خصوص استفاده کرد. نیرو های نصب و راه اندازی پله برقی، اغلب متخصصانی هستند که در زمینه نصب هندریل نیز فعالیت می نمایند.
هندریل پله برقی ها می بایست پس از گرد گرفتگی در اثر آلودگی هوا آنها را شستشو داد که این عملکرد توسط نیرو های نگهداری انجام می پذیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.